Werken in het hart van het boekenvak?

Bekijk onze vacatures img

Derde bekroning op rij voor Readification

Geschreven doorJob Jan Altena

img Terug naar overzicht

Longlist Hebban Debuutprijs 2025 bekend
img

Actie om literatuur te promoten: deze zomer Piet Parra-tas vol literatuur in de boekhandel
img

In de categorie ‘Media, Entertainment & Communications’ is Readification van de Leescoalitie, NBD Biblion en Ubisoft beloond met een bronzen Esprix.

Eerder won het project al een Leffie (de prijs voor campagnes met lef en impact) en twee SponsorRingen, brons in de categorie Maatschappij en goud in het specialisme Innovatie. De CPNB is ongelooflijk blij met deze bekroning en feliciteert ook haar partners van de Leescoalitie, Ubisoft, 2Basics en NBD Biblion met de winst.

Readification is een project van de Leescoalitie dat is ontwikkeld en gelanceerd in samenwerking met gameproducent Ubisoft, 2Basics en NBD Biblion. Dankzij Readification komen nog meer jongeren in aanraking met literatuur in een interactieve spelvorm. Door deze geheel nieuwe vorm van leesbevordering wordt het leesplezier van jongeren aangewakkerd: maar liefst vier op de tien jongeren werden sinds de lancering door Readification gestimuleerd om meer te gaan lezen.

De Leescoalitie bestaat uit Stichting Lezen (voorzitter), de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB), Stichting Lezen & Schrijven, het Literatuurmuseum/Kinderboekenmuseum, de bibliotheken (de Koninklijke Bibliotheek en Vereniging van Openbare Bibliotheken), het Nederlands Letterenfonds en de Taalunie.

Esprix brengt de meest succesvolle marketingcommunicatie campagnes voor het voetlicht. De afgelopen jaren is de Esprix-jury uitgegroeid tot de meest prestigieuze marketingcommunicatie jury van Nederland. Creatieven, strategen, producers en marketeers kiezen samen het beste werk van Nederland. Ze beoordelen inzendingen gelijkwaardig op het creatieve idee en het resultaat. Het unieke van de Esprix: aantoonbaar resultaat wordt net zo zwaar beoordeeld als het creatieve idee. Dus 50% effectiviteit, 50% creativiteit. De Esprix zet de meest jaloersmakende campagnes van 2021 op het podium.

Volgend Artikel

Boekenweek 2022 groot succes voor fysieke boekhandel maar nog niet terug op niveau van voor corona

img img

Blijf op de hoogte
van het laatste nieuws

Meld je aan voor de nieuwsbrief

img