Werken in het hart van het boekenvak?

Bekijk onze vacatures img

Meerjarig partnerschap Stichting CPNB en KB

Geschreven doorJob Jan Altena

img Terug naar overzicht

Actie om literatuur te promoten: deze zomer Piet Parra-tas vol literatuur in de boekhandel
img

Kabinet komt belofte na: btw blijft 9% voor cultuur, media en sport
img
De KB en Stichting CPNB hebben een driejarig partnerschap ondertekend om tijdens landelijke campagnes het digitaal lezen te promoten. Het digitaal aanbod van de online Bibliotheek wordt een vast onderdeel van de campagnes. De inspanningen zijn gericht op jeugd, jongeren en volwassenen die weinig lezen.

Het partnerschap is een voortzetting van de samenwerking die sinds 2015 bestaat. De KB droeg vanaf dat jaar al financieel bij aan de Nederlandse Kinderjury van de CPNB. In de jaren daarna verbreedde de samenwerking zich naar de promotie van het digitaal lezen in landelijke campagnes. Met het meerjarig partnerschap kunnen CPNB en KB structureel bouwen aan de leescultuur in Nederland.

Campagnes

KB en CPNB zullen samenwerken voor de volgende campagnes:

  • De Nationale Voorleesdagen (Prentenboeken Top 10 en Prentenboek van het Jaar)
  • Kinderboekenweek (thematitels)
  • Nominaties Beste Boek voor Jongeren
  • Heel Nederland Leest (geschenkboek volwassenen en Heel De Klas Leest-boek voor jeugd)
  • Zomerlezen, als speciale campagne voor digitaal lezen.

Waar mogelijk zal het aanbod van de online Bibliotheek aansluiten op deze campagnes. Hierbij zijn KB en CPNB afhankelijk van het aanbod van de uitgeverijen. De partijen onderzoeken ook een mogelijke samenwerking met Hebban in de Klas.

Volgend Artikel

Sensationele impact Boekenweek in de boekhandel

img img

Blijf op de hoogte
van het laatste nieuws

Meld je aan voor de nieuwsbrief

img