Werken in het hart van het boekenvak?

Bekijk onze vacatures img

NS wint Sponsorring voor partnerschap met CPNB

img Terug naar overzicht

Minister Dijkgraaf reikt Gouden Griffel en Gouden Penseel uit op Kinderboekenbal
img

Gouden Griffel voor Misjka en Gouden Penseel voor Een kleine geschiedenis van de mens door dierenogen
img

Nationale Spoorwegen (NS) heeft een SponsorRing gewonnen voor haar partnerschap met de Stichting CPNB. De Stichting SponsorRingen reikt de Ringen jaarlijks uit aan de beste sponsorcases van Nederland. Dit jaar ging de SponsorRing in de categorie Kunst & Cultuur naar het sponsorschap NS Tijd voor Lezen, waarmee NS haar reizigers wil enthousiasmeren en inspireren om te lezen. Op 30 november kreeg NS de Ring uitgereikt in de Kromhouthal in Amsterdam, waar deze met veel enthousiasme in ontvangst is genomen.

Het partnerschap van NS en de Stichting CPNB is ondertussen al meer dan zeventien jaar oud en nog altijd erg succesvol. Met het sponsorschap Tijd voor Lezen ondersteunt NS drie grote campagnes van de Stichting CPNB en onderstreept zij de natuurlijke link tussen treinreizen en lezen.

Zo is NS als naamgever van de NS Publieksprijs nauw betrokken bij de publiciteit rond de verkiezing van het Boek van het Jaar. Tijdens de Kinderboekenweek organiseert NS de NS Kinderboekenruil, waar dit jaar duizenden kinderen hun gelezen boek hebben ingeruild voor een ander boek. En traditiegetrouw kunnen lezers op de laatste dag van de Boekenweek op vertoon van het Boekenweekgeschenk gratis met de trein reizen. 

Juryrapport

Het juryrapport is lovend over de samenwerking tussen de NS en de Stichting CPNB:

‘Een langdurige, intensieve samenwerking, die bijzonder hoog scoort op effectiviteit. Niet alleen door de duur van het partnership, maar vooral door een consistente en trefzekere activatie rondom drie, door het jaar heen gespreide, leescampagnes van het CPNB. De Boekenweek en de NS-Publieksprijs zijn twee stevige pijlers van het activatie-programma, die jaarlijks ook voor veel vrije publiciteit zorgen. De recente uitbreiding met de vernieuwende Nationale Kinderboekenruil, op enkele grote stations tijdens de Kinderboekenweek, geeft de gewenste nieuwe impulsen waaronder een nieuwe jonge doelgroep en een grotere betrokkenheid van NS-medewerkers, houden het langjarige partnership fris. De bereikcijfers spreken boekdelen. Zo kunnen ze nog wel een paar jaar samen verder.’

De Stichting CPNB ziet de SponsorRing als de bekroning op de grote inzet die de NS en Stichting CPNB  leveren om de reiziger voor het boek te enthousiasmeren en hoopt dat deze samenwerking nog vele jaren mag standhouden. 

Ernestine Bax (NS) en Sharon Ullers (CPNB) nemen de SponsorRing in ontvangst

Volgend Artikel

Bestellen voor de jeugdcampagnes kan nog t/m 9 juni

img img

Blijf op de hoogte
van het laatste nieuws

Meld je aan voor de nieuwsbrief

img